Játékosok száma: 8-12 fő
Korhatár: 18+
Premier: 2025
Időtartam: 4 óra
Játékkészítő: Asha
A párás éjszaka leheletként gomolygott végig a New Orleans-i French Quarter macskakövein. A gázlámpák sárgás fénye lobogott a nedves ködben, miközben a Mississippi lassú lüktetése úgy verte vissza a város szívverését, mint egy haldoklóét. A Dupree-ház, a Bourbon Street árnyékában, már rég nem volt otthona másnak, csak a család idős fejének, Elijah-nak. Mégis mindenki visszatért, ha a vér hívta. És most hívta.
Elijah Dupree – a család legöregebb, legtitokzatosabb tagja – még mindig él, bár már aggastyán. Egykor woodoo papként szolgált, s az ősi szellemek néha még most is meglátogatják társaságul. De az öreg ember elméje megfáradt. Most egy fiatal nő, egy idegen, egy fehérbőrű csitri ül a házban mellette, mint egy gyermeki kígyó, akit Elijah a keblén melenget.
Pearl először látta meg a bajt. Claudine nevetve ismerte fel az árulást. Marcel rituálékban keresett válaszokat, míg Angeline az álmaiban találkozott vele. Aztán Julien hozta a hírt: Elijah új végrendeletet készül írni. És abban egyetlen Dupree sem szerepel.
A család úgy döntött, tenni kell valamit. Természetesen sem Elijah-t, sem azt a sápadt arcú veszedelmet nem fogják közvetlenül bántani, de bőven van eszköz a tarsolyukban. A városban leledző új papnőt kérték fel, hogy segítsen rajtuk, hogy összehívva a családot, hajtsanak végre egy rituálét, mely a nőt örökké távol tartja Elijah-től, s mintha sosem létezett volna, senki se emlékszik majd rá.
Ezen a sötét, nyáreleji éjszakán a Dupree-ház újra megtelt. Sok év telt el azóta, hogy a család együtt ült volna egy asztalnál, de most mindegyikük válaszolt a hívásra. A vér szava mindig erősebb volt a büszkeségnél, a gyűlöletnél, még az időnél is. Pearl a verandán dohányzott, a sarkából figyelve a többieket. Claudine poharában már ott lötyögött a rum, miközben a függöny árnyékából hallgatott. Marcel a ház szellemeivel beszélt egy üres szobában, Angeline a hátsó kertből hozott be gyógynövényeket. Julien csak a hallgatásával szólt bele mindenbe. Mind ott voltak. Mind vártak.
Elijah Dupree – a család feje, a legidősebb, a legerősebb – meghívást kapott a saját házába. Ő nem hívott, őt hívták. Már nem volt ura sem az elméjének, sem a vagyonának, sem a titkainak. Gyermeki boldogsággal köszöntötte rokonait, s nem is sejtette, azok miben mesterkednek.A vendégeket ünnepi asztal várta. Fehér abrosz, régi ezüst, egy szál fekete gyertya, ami az árnyékokat nem űzte, csak megidézte. A ház lélegzett. Mintha tudta volna, hogy valami készül. Elijah foglalt helyet az asztalfőnél – amikor hirtelen a fiatal papnő, akit a család többi tagja hívott, megjelent a szobában. Kedvesen mosolygott mindenkire, majd a nála lévő borospoharat megemelte.
– Akkor kezdhetjük, kedveseim?
______
A Dupree-átok az 1920-as évek végi, voodoo-mágiával átitatott New Orleansba repít, ahol a játékosok a rejtélyes Dupree-család tagjait alakítják.
Karaktereitek a játék előtti workshopon születnek meg – jelmez és előzetes készülés nem kötelező, de fokozza a hangulatot. Az asztrálsíkon kutattok egy különös bűntény nyomai után, miközben próbáltok fényt deríteni Elijah Dupree titkaira és megóvni lelketeket a végleges ott ragadástól. „Testeteket” egy baba jelképezi, melynek darabjait meg kell találnotok, különben nincs visszaút. Az út során bizarr próbatételek, baljós üzenetek és szerepjátékos kihívások várnak rátok. És mivel Elijah tekintélyes vagyont hagyott maga után, az asztrálsík remek terepe lehet némi örökösi rivalizálásnak is…
Tartalmi figyelmeztetések (trigger warning): őrület kijátszása, kompetitív játék, impro-heavy játék